Marketing Plan & 7Ps of Effective Marketing
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Marketing Plan ဆိုတာ Business Plan ရဲ့အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ Marketing Plan မှာလက်ရှိဈေးကွက်၏ဖြစ်တည်မှု့အခြေအနေ၊ပစ်မှတ်ထား၍ဆောင်ရွက်နေတဲ့ဈေးကွက်အခြေအနေ၊ဈေး ကွက်ဖာ်ဆောင်မှု့ရည်မှန်းချက်ပန်းတိုများကိုထည့်သွင်းရေးဆွဲရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။အတိတ်ကာတွင်ဖြစ်တည်ခဲ့သောဈေးကွက်၏အခြေအနေ များ၊အနာဂတ်ကာလ၏ ဈေးကွက်ဖြစ်တည်နိူင်မှု့အခြေအနေများ၊ ဗျူ ဟာမြောက်တဲ့ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှု့နည်းစနစ်များကိုစနစ်တကျဖြင့် ရေးဆွဲဖို့လိုအပ်ပါတယ်။သုံးစွဲသူရဲ့လိုအပ်ချက်နဲ့လိုချင်မှု့အပေါ်မူတည်ကာ Market Research ပြုလုပ်၍အမျိုးအစားအလိုက်ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာ ခြင်းဖြင့် Marketing Plan ကိုရေးဆွဲပါတယ်။ထိုသို့ရေးဆွဲရာမှာတော့ Market Situation Analysis ,Actions Programs, Budgets , Sales Forecasts,Strategies,Financial Statment အစရှိတဲ့အ ချက်တွေကိုဂရု စိုက်၍ ထည့်သွင်းရေးဆွဲရမည့်အချက်များဖြစ်ပါတယ်။ အဖွဲ့အစည်းရဲ့ရည်မှန်းထားတဲ့ဈေးကွက်တစ်ခုရရှိလာဖို့အတွက်လက်ဝယ်ပိုင်ဆိုင်ထားတဲ့ Resources တွေကိုအသုံးပြု၍စီးပွားရေးဖြစ်ထွန်း မှု့လုပ်ငန်းစဉ်အားအထောက်အကူပြုတဲ့နည်းစနစ်အဖြစ် Marketing Plan ကိုဖော်ပြသတ်မှတ်ထားပါတယ်။မိမိတို့လုပ်ငန်း၏အားနည်းချက်၊ အားသာချက်၊ဈေးကွက်တွင်းရရှိနိူင်သည့်အခွင့်အလမ်းများ၊ခြိမ်းခြောက်နိူင်မှု့များကိုလေ့လာဆန်းစစ်၍လုပ်ဆောင်ရမည်ဖြစ်ပါတယ်။ ထိရောက်သောဈေးကွက်ဖော်ဆောင်မှု့(Effective Marketing) မှာပါ ဝင်တဲ့ 7Ps ဆိုတာတွေကတော့ People, Product, Process, Place, Promotion, Price, Physical Evidence တို့ပဲဖြစ်ပါတယ်။
1. People
ကိုယ့်ရဲ့ထုတ်ကုန်ပစ္စည်းကိုသုံးစွဲမယ့် Customer အကြောင်းကိုသေချာ သိဖို့လိုပါတယ်။Customer ရဲ့ Needs & Wants ကိုသိမှသာကိုယ့်ရဲ့ ထုတ်ကုန်ကိုသုံးစွဲမယ့်သူများရရှိနိူင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ကောင်းမွန်တဲ့ဆက် သွယ်ရေးနည်းလမ်းအသုံ း ပြု၍လူအများသိရှိလာအောင်လုပ်ဆောင်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။
2. Product
Customer တွေကကုန်ပစ္စည်းကိုဝယ်တာဟာသူတို့အတွက်အကျိုးရှိ စေမယ့်အရာသာရွေးချယ်ဝယ်ယူကြတာဖြစ်ပါတယ်။သုံးစွဲသူကကိုယ့် ထုတ်ကုန်နဲ့ပက်သက်ပြီးအာရုံစူးစိုက်မှု့ရစေရန်ဘယ်လိုနည်းလမ်းတွေ ကိုအသုံးပြုမလဲ၊သုံးစွဲသူအကြိုက်ဘယ်လိုထုတ်ကုန်တွေထုတ်လုပ်ပြီး ကောင်းမွန်တဲ့ဝန်ဆောင်မှု့မည်သည့်ပုံစံနဲ့ပေးမလဲဆိုတာစဉ်းစားဖို့လိုပါ
တယ်။
3.Process
ဦးတည်ထားတဲ့ပန်းတိုင်ကိုရောက်ရှိဖို့ဘယ်လိုပုံစံမျိုးနဲ့အရောက်သွား မလဲဆိုတာစီးပွားရေးလုပ်ငန်းတိုင်းမှာချမှတ်ထားတဲ့လမ်းစဉ်များရှိကြပါတယ်။ Customer & Company အကျိုးရရှိစေမှု့အပေါ်ချဉ်းကပ်၍ကောင်းမွန်သည့်လုပ်ငန်းအစီအစဉ်များရေးဆွဲထားရမှာဖြစ်ပါတယ်။
4. Place
ကိုယ့်ရဲ့ထုတ်ကုန်ပစ္စည်းကိုရောင်းချတဲ့အခါမှာနေရာရွေးချယ်မှု့အပိုင်းသည်လည်းအဓိကကျသည့်အချက်ဖြစ်ပါတယ်။ကုန်ပစ္စည်းကိုသုံးစွဲသူ တွေထင်သာမြင်သာရှိစေမယ့်နေရာမျိုးရွေးချယ်နိူင်မှသာထိရောက်စွာနဲ့ ဈေးကွက်အတွင်း၌ရောင်းချနိူင်မှာဖြစ်ပါတယ်။
5. Promotion
ကိုယ့်ရဲ့ထုတ်ကုန်တွေကိုသုံးစွဲသူတွေပိုမိုသုံးစွဲလာဖို့ဆိုရင် Promotion အစီအစဉ်ကိုစနစ်တကျအသုံးပြုဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ဈေးကွက်အတွင်း Promotion ဆိုတဲ့ အရာနဲ့ Discount ဆိုတဲ့အရာကိုစောင့်မျှော်နေသူ တွေအပေါ်ဘယ်လိုပစ်မှတ်ထားဆောင်ရွက်ရမလဲဆိုတာစဉ်းစားရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
6. Price
ဈေးနှုန်းဆိုတာကကုန်ပစ္စည်းရဲ့တန်ဖိုးကိုသတ်မှတ်ပေးတဲ့အရာတစ်ခုပဲ ဖြစ်ပါတယ်။တန်ဖိုးကြီးမှကြိုက်တဲ့သူရှိကြသလို၊တန်ဖိုးသင့်၍အသုံးဝင် မှု့ရွေးချယ်ကြသည့်သူများလည်းရှိပါတယ်။Brand Value ကိုဂရုစိုက် ရန်အချက်ကိုထည့်သွင်းစဉ်းစား၍ Pricing Strategy ကိုစနစ်တကျ
အကောင်အထည်ဖော်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။
7. Physical Evidence
သုံးစွဲသူကဈေးကွက်အတွင်းရှိကုန်ပစ္စည်းကိုမဝယ်ယူခင်မှာတော့ကုန်ပ စ္စည်းရဲ့ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာအခြေအနေတွေကိုစဉ်းစားသုံးသပ်လေ့ရှိပါတယ်။ ကုန်ပစ္စည်းရဲ့ထုပ်ပိုးမှု့ပုံစံများ၊ဈေးကွက်အတွင်းနေရာရရှိခြင်းရှိမှု့အခြေအနေအစရှိသည့်အချက်များကိုထည့်သွင်းစဉ်းစားတတ်ပါတယ်။
ရွှင် လန်း ချမ်း မြေ့ ကြ ပါ စေ .. .. ..
<Zawgyi>
1. People
ကိုယ့်ရဲ့ထုတ်ကုန်ပစ္စည်းကိုသုံးစွဲမယ့် Customer အကြောင်းကိုသေချာ သိဖို့လိုပါတယ်။Customer ရဲ့ Needs & Wants ကိုသိမှသာကိုယ့်ရဲ့ ထုတ်ကုန်ကိုသုံးစွဲမယ့်သူများရရှိနိူင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ကောင်းမွန်တဲ့ဆက် သွယ်ရေးနည်းလမ်းအသုံ း ပြု၍လူအများသိရှိလာအောင်လုပ်ဆောင်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။
2. Product
Customer တွေကကုန်ပစ္စည်းကိုဝယ်တာဟာသူတို့အတွက်အကျိုးရှိ စေမယ့်အရာသာရွေးချယ်ဝယ်ယူကြတာဖြစ်ပါတယ်။သုံးစွဲသူကကိုယ့် ထုတ်ကုန်နဲ့ပက်သက်ပြီးအာရုံစူးစိုက်မှု့ရစေရန်ဘယ်လိုနည်းလမ်းတွေ ကိုအသုံးပြုမလဲ၊သုံးစွဲသူအကြိုက်ဘယ်လိုထုတ်ကုန်တွေထုတ်လုပ်ပြီး ကောင်းမွန်တဲ့ဝန်ဆောင်မှု့မည်သည့်ပုံစံနဲ့ပေးမလဲဆိုတာစဉ်းစားဖို့လိုပါ
တယ်။
3.Process
ဦးတည်ထားတဲ့ပန်းတိုင်ကိုရောက်ရှိဖို့ဘယ်လိုပုံစံမျိုးနဲ့အရောက်သွား မလဲဆိုတာစီးပွားရေးလုပ်ငန်းတိုင်းမှာချမှတ်ထားတဲ့လမ်းစဉ်များရှိကြပါတယ်။ Customer & Company အကျိုးရရှိစေမှု့အပေါ်ချဉ်းကပ်၍ကောင်းမွန်သည့်လုပ်ငန်းအစီအစဉ်များရေးဆွဲထားရမှာဖြစ်ပါတယ်။
4. Place
ကိုယ့်ရဲ့ထုတ်ကုန်ပစ္စည်းကိုရောင်းချတဲ့အခါမှာနေရာရွေးချယ်မှု့အပိုင်းသည်လည်းအဓိကကျသည့်အချက်ဖြစ်ပါတယ်။ကုန်ပစ္စည်းကိုသုံးစွဲသူ တွေထင်သာမြင်သာရှိစေမယ့်နေရာမျိုးရွေးချယ်နိူင်မှသာထိရောက်စွာနဲ့ ဈေးကွက်အတွင်း၌ရောင်းချနိူင်မှာဖြစ်ပါတယ်။
5. Promotion
ကိုယ့်ရဲ့ထုတ်ကုန်တွေကိုသုံးစွဲသူတွေပိုမိုသုံးစွဲလာဖို့ဆိုရင် Promotion အစီအစဉ်ကိုစနစ်တကျအသုံးပြုဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ဈေးကွက်အတွင်း Promotion ဆိုတဲ့ အရာနဲ့ Discount ဆိုတဲ့အရာကိုစောင့်မျှော်နေသူ တွေအပေါ်ဘယ်လိုပစ်မှတ်ထားဆောင်ရွက်ရမလဲဆိုတာစဉ်းစားရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
6. Price
ဈေးနှုန်းဆိုတာကကုန်ပစ္စည်းရဲ့တန်ဖိုးကိုသတ်မှတ်ပေးတဲ့အရာတစ်ခုပဲ ဖြစ်ပါတယ်။တန်ဖိုးကြီးမှကြိုက်တဲ့သူရှိကြသလို၊တန်ဖိုးသင့်၍အသုံးဝင် မှု့ရွေးချယ်ကြသည့်သူများလည်းရှိပါတယ်။Brand Value ကိုဂရုစိုက် ရန်အချက်ကိုထည့်သွင်းစဉ်းစား၍ Pricing Strategy ကိုစနစ်တကျ
အကောင်အထည်ဖော်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။
7. Physical Evidence
သုံးစွဲသူကဈေးကွက်အတွင်းရှိကုန်ပစ္စည်းကိုမဝယ်ယူခင်မှာတော့ကုန်ပ စ္စည်းရဲ့ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာအခြေအနေတွေကိုစဉ်းစားသုံးသပ်လေ့ရှိပါတယ်။ ကုန်ပစ္စည်းရဲ့ထုပ်ပိုးမှု့ပုံစံများ၊ဈေးကွက်အတွင်းနေရာရရှိခြင်းရှိမှု့အခြေအနေအစရှိသည့်အချက်များကိုထည့်သွင်းစဉ်းစားတတ်ပါတယ်။
ရွှင် လန်း ချမ်း မြေ့ ကြ ပါ စေ .. .. ..
<Zawgyi>
Marketing Plan ဆုိတာ Business Plan ရဲ႕အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Marketing Plan မွာလက္႐ွိေစ်းကြက္၏ျဖစ္တည္မႈ႕အေျခအေန၊ပစ္မွတ္ထား၍ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ေစ်းကြက္အေျခအေန၊ေစ်း ကြက္ဖာ္ေဆာင္မႈ႕ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိမ်ားကုိထည့္သြင္းေရးဆြဲရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။အတိတ္ကာတြင္ျဖစ္တည္ခဲ့ေသာေစ်းကြက္၏အေျခအေန မ်ား၊အနာဂတ္ကာလ၏ ေစ်းကြက္ျဖစ္တည္ႏူိင္မႈ႕အေျခအေနမ်ား၊ ဗ်ဴ ဟာေျမာက္တဲ့ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မႈ႕နည္းစနစ္မ်ားကုိစနစ္တက်ျဖင့္ ေရးဆြဲဖုိ႕လုိအပ္ပါတယ္။သုံးစြဲသူရဲ႕လုိအပ္ခ်က္နဲ႕လုိခ်င္မႈ႕အေပၚမူတည္ကာ Market Research ျပဳလုပ္၍အမ်ိဳးအစားအလုိက္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ျခင္းျဖင့္ Marketing Plan ကုိေရးဆြဲပါတယ္။ထုိသုိ႕ေရးဆြဲရာမွာေတာ့ Market Situation Analysis ,Actions Programs, Budgets , Sales Forecasts,Strategies,Financial Statment အစ႐ွိတဲ့အ ခ်က္ေတြကုိဂ႐ု စိုက္၍ ထည့္သြင္းေရးဆြဲရမည့္အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ရည္မွန္းထားတဲ့ေစ်းကြက္တစ္ခုရ႐ွိလာဖုိ႔အတြက္လက္ဝယ္ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ Resources ေတြကုိအသုံးျပဳ၍စီးပြားေရးျဖစ္ထြန္း မႈ႕လုပ္ငန္းစဥ္အားအေထာက္အကူျပဳတဲ့နည္းစနစ္အျဖစ္ Marketing Plan ကုိေဖာ္ျပသတ္မွတ္ထားပါတယ္။မိမိတုိ႔လုပ္ငန္း၏အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္၊ေစ်းကြက္တြင္းရ႐ွိႏူိင္သည့္အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ၿခိမ္းေျခာက္ႏူိင္မႈ႕မ်ားကုိေလ့လာဆန္းစစ္၍လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိေရာက္ေသာေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မႈ႕(Effective Marketing) မွာပါ ဝင္တဲ့ 7Ps ဆုိတာေတြကေတာ့ People, Product, Process, Place, Promotion, Price, Physical Evidence တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
1. People
ကုိယ့္ရဲ႕ထုတ္ကုန္ပစၥည္းကုိသုံးစြဲမယ့္ Customer အေၾကာင္းကုိေသခ်ာ သိဖို႕လိုပါတယ္။Customer ရဲ႕ Needs & Wants ကုိသိမွသာကုိယ့္ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ကုိသုံးစြဲမယ့္သူမ်ားရ႐ွိႏိူင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ေကာင္းမြန္တဲ့ဆက္ သြယ္ေရးနည္းလမ္းအသုံ း ျပဳ၍လူအမ်ားသိ႐ွိလာေအာင္လုပ္ေဆာင္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
2. Product
Customer ေတြကကုန္ပစၥည္းကုိဝယ္တာဟာသူတို႕အတြက္အက်ိဳး႐ွိ ေစမယ့္အရာသာေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူၾကတာျဖစ္ပါတယ္။သုံးစြဲသူကကုိယ့္ ထုတ္ကုန္နဲ႕ပက္သက္ၿပီးအာ႐ုံစူးစုိက္မႈ႕ရေစရန္ဘယ္လုိနည္းလမ္းေတြ ကုိအသုံးျပဳမလဲ၊သုံးစြဲသူအႀကိဳက္ဘယ္လုိထုတ္ကုန္ေတြထုတ္လုပ္ၿပီး ေကာင္းမြန္တဲ့ဝန္ေဆာင္မႈ႕မည္သည့္ပုံစံနဲ႔ေပးမလဲဆုိတာစဥ္းစားဖုိ႔လုိပါ
တယ္။
တယ္။
3.Process
ဦးတည္ထားတဲ့ပန္းတုိင္ကုိေရာက္႐ွိဖုိ႕ဘယ္လုိပုံစံမ်ိဳးနဲ႕အေရာက္သြား မလဲဆုိတာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းတုိင္းမွာခ်မွတ္ထားတဲ့လမ္းစဥ္မ်ား႐ွိၾကပါတယ္။ Customer & Company အက်ိဳးရ႐ွိေစမႈ႕အေပၚခ်ဥ္းကပ္၍ေကာင္းမြန္သည့္လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားေရးဆြဲထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
4. Place
ကုိယ့္ရဲ႕ထုတ္ကုန္ပစၥည္းကုိေရာင္းခ်တဲ့အခါမွာေနရာေရြးခ်ယ္မႈ႕အပုိင္းသည္လည္းအဓိကက်သည့္အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ကုန္ပစၥည္းကုိသုံးစြဲသူ ေတြထင္သာျမင္သာ႐ွိေစမယ့္ေနရာမ်ိဳးေရြးခ်ယ္ႏူိင္မွသာထိေရာက္စြာနဲ႕ ေစ်းကြက္အတြင္း၌ေရာင္းခ်ႏူိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
5. Promotion
ကုိယ့္ရဲ႕ထုတ္ကုန္ေတြကုိသုံးစြဲသူေတြပုိမုိသုံးစြဲလာဖုိ႔ဆုိရင္ Promotion အစီအစဥ္ကုိစနစ္တက်အသုံးျပဳဖုိ႕လုိအပ္ပါတယ္။ေစ်းကြက္အတြင္း Promotion ဆုိတဲ့ အရာနဲ႔ Discount ဆုိတဲ့အရာကုိေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသူ ေတြအေပၚဘယ္လုိပစ္မွတ္ထားေဆာင္ရြက္ရမလဲဆုိတာစဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
6. Price
ေစ်းႏႈန္းဆုိတာကကုန္ပစၥည္းရဲ႕တန္ဖုိးကုိသတ္မွတ္ေပးတဲ့အရာတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။တန္ဖုိးႀကီးမွႀကိဳက္တဲ့သူ႐ွိၾကသလုိ၊တန္ဖုိးသင့္၍အသုံးဝင္ မႈ႕ေရြးခ်ယ္ၾကသည့္သူမ်ားလည္း႐ွိပါတယ္။Brand Value ကုိဂ႐ုစုိက္ ရန္အခ်က္ကုိထည့္သြင္းစဥ္းစား၍ Pricing Strategy ကုိစနစ္တက်
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
7. Physical Evidence
သုံးစြဲသူကေစ်းကြက္အတြင္း႐ွိကုန္ပစၥည္းကုိမဝယ္ယူခင္မွာေတာ့ကုန္ပ စၥည္းရဲ႕႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာအေျခအေနေတြကုိစဥ္းစားသုံးသပ္ေလ့႐ွိပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ထုပ္ပုိးမႈ႕ပုံစံမ်ား၊ေစ်းကြက္အတြင္းေနရာရ႐ွိျခင္း႐ွိမႈ႕အေျခအေနအစ႐ွိသည့္အခ်က္မ်ားကုိထည့္သြင္းစဥ္းစားတတ္ပါတယ္။
ရႊင္ လန္း ခ်မ္း ေျမ့ ၾက ပါ ေစ .. .. ..
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
Cd>>
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
Cd>>
No comments:
Post a Comment